Zajęcia dodatkowe

Technikum Programistyczne | Liceum Ogólnokształcące

Zajęcia dla pierwszych i drugich klas Technikum i Liceum szkół INFOTECH

Zasady

  1. Można się zapisać na maksymalnie 4 zajęcia (wliczają się w to PCEP i Linux Essentials).

  2. Zapisujcie się z rozwagą, wymagana i sprawdzana będzie obecność na zajęciach.

  3. W przypadku dużej ilości chętnych, o dostaniu się na konkretne zajęcia będzie decydować:

Terminy

Zapisy na zajęcia potrwają do 30 września 2020 r.

Zajęcia rozpoczną się w drugim tygodniu października 2020.

Harmonogram zajęć pojawi się pod koniec września/początek października.

Formularze zapisów znajdują się na końcu strony!

Formularze dostępne są wyłącznie dla uczniów zalogowanych w domenie infotech.edu.pl

Robotyka

Prowadzący: Piotr Chilkiewicz

Data: drugi tydzień X/2020

Kontynuacja zajęć prowadzonych przez Grzegorza Nowika w 2019. W tym roku robotykę poprowadzi Piotr Chilkiewicz - nasz nowy nauczyciel. Celem robotów budowanych na tych zajęciach jest udział w takich zawodach jak: https://eastrobo.pl/ . Roboty będą oparte o płytkę Arduino i/lub wykorzystamy Jetson Nano. Będzie też budowa mikro satelity.

Podstawy IoT

Prowadzący: Tomasz Grześ

Data: drugi tydzień X/2020

Internet rzeczy w krajach zachodnich staje się powoli standardem. Polska jest jeszcze delikatnie z tyłu, ale za 5 lat (kiedy już skończycie szkołę) nadgonimy zaległości i będzie duże zapotrzebowanie na specjalistów IoT. IoT to czujniki i aktywatory, sieć 5G, sieci LoraWAN/SigFox działające niezależnie od internetu. W technikum poznacie podstawy IoT w oparciu o płytkę Arduino i komputer Raspberry Pi wzbogacone o szereg rozszerzeń i czujników

Pracownia VR

Prowadzący: do ustalenia

Data: po premierze Oculus 2

Za kilka tygodni będziemy mieli na stanie 30 okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest. Od Waszej pomysłowości będzie zależało jak wykorzystamy Oculusy do nauki i zabawy. Trzeba znaleźć rozwiązanie jak zarządzać flotą 30 okularów, znaleźć ciekawy soft edukacyjny, wymyślić scenariusze lekcji. Wszystkie pomysły jak można wykorzystać gogle (synchroniczne granie w Beat Saber) w szkole będą mile widziane.

Jak ktoś jeszcze nie wie co to Quest: https://www.oculus.com/quest/

Tworzenie grafiki komputerowej

Prowadzący: do ustalenia

Data: do ustalenia

W dzisiejszej pracy grafika komputerowa i znajomość podstawowych zasad projektowania przydają się praktycznie na każdym kroku. Nawet jeśli nie jesteś zawodowym projektantem, na pewno od czasu do czasu musisz tworzyć różne materiały, takie jak np. raporty, prezentacje, grafiki do social media, ogłoszenia, CV itp.

Programowanie zwinne

Prowadzący: Natalia Cudna

Data: drugi tydzień X/2020

Praca programisty to nie tylko samo programowanie i dbanie o kod - to przede wszystkim praca twórcza, wymagająca wielu umiejętności. Jedną z najważniejszych jest umiejętność pracy w zespole, komunikowania się z innymi programistami i klientem.

COVID przerwał wiosną tego roku świetne zajęcia prowadzone przez Natalię Cudną. Od jesieni 2020 zajęcia wznawiamy. Więcej o programowaniu zwinnym: https://agile.infotech.edu.pl

Koło biometrii

Prowadzący: Maciej Szymkowski

Data: drugi tydzień X/2020

Cyberbezpieczeństwo jest jednym z podstawowych aspektów współczesnej informatyki. Ataki hakerskie są już codziennością. Czy można się im przeciwstawić? Oczywiście! W ramach spotkań koła Biometrii i Cyberbezpieczeństwa uczestnicy poznają jakie są narzędzia oraz metody zapewniania bezpieczeństwa - nie tylko od strony oprogramowania ale również użytkownika! Dzięki temu, każdy z nas będzie bezpiecznie korzystał z sieci i komputera - jak również potrafił przygotować bezpieczny program!

Learn with League of Legends

Prowadzący: Jakub Ignaciuk

Data: drugi tydzień X/2020

Wykorzystanie gier w szkole wciąż jest niezbadanym obszarem. Jakub Ignaciuk jest graczem LOL od początków powstania gry. Wspólnie z uczniami będzie szukać balansu między graniem a nauką, czyli jak pogodzić przyjemne z pożytecznym. Poszukamy odpowiedzi jak grać efektywnie, jak radzić sobie z hejtem, jak budować zgrany zespół, ale także poćwiczymy programowanie w Python korzystając z API statystyk LOL.

Robotyka i Podstawy IoT

Pracownia VR i Grafika Komputerowa

Programowanie zwinne i Koło biometrii

Learn with League of Legends